Thursday, 18 December 2014

SEKALI TEPUK TIGA LALAT

One fly dies on my cendol cup. Lol.

SEMASA di atas Bukit Melawati, saya berkesempatan melawat Muzium mini disitu. Selepas itu, saya berasalah dahaga dan memesan air cendol dengan pakcik bermotosikal disitu. Baru sesudu saya bancuh cendol sudah terlihat seekkor lalat tergolek dalam mangkuk cendol saya. Saya tunjukkan lalat itu pada pakcik cendol tapi saya buangkan saja dan menjamah juga cendol. Harap-harap tidaklah terkena cirit birit nanti. Dan disitu jugalah ada pakcik buleh (baca: western guy) sudah bertanya tentang tandas yang tidak terdapat disitu. Saya cuma hairan (baca: curious) bagaimana mereka (penjual-penjual jalanan) melepas hajat sementara berada diatas. Untuk turun kebawah bukit agaklah jauh.

'Dulu ada toilet dalam muzium tuui,' kata pakcik penjual cendol itu juga.

TURUN dari Bukit Melawati, sempat lagi saya berjalan-jalan kaki keliling kedai-kedai di pekan lama Kuala Selangor itu. Nota lalat: seperti di Shah Alam juga tiadalah kedai sukan di Kuala Selangor.

Steel safe box in the mosque.

Padang Merdeka.

Sportland, kedai alat-alat sukan.

On Jalan Penggawa.

Projek lalat: 'One Photo A Day: A Five Year Memory Blog' - Hari ini dalam sejarah lalat, 18 Disember 5 tahun yang lepas:

2009 - Yellow orchids in Lavenders cafe, Senai International Airport; 2010 - A view from KL Tower is not bad after all; 2011 - Tanjung Balau sunrise; 2012 - Project 50mm - Day 25 (Anak Iban); 2013 - Umroh wong berduso: Dino 0.

4 comments:

Salam. Ini bukan blog langau. Sila komen secara berhemah.