Wednesday, 10 September 2014

UNDERWATER CAMERA



MINGGU LEPAS saya sudah menghantar kekedai kamera segulung filem kamera bawah air yang saya beli di Pulau Tioman. Baru semalam gambar-gambar filem dari kamera Kodak itu siap dicuci.

Untuk rujukan sahaja, harga kamera ialah RM65. Harga cucian filem sekeping 50sen, jadi 27 keping ialah RM 13.50 dan servis upah mencuci pula ialah RM10. Jadi jumlah cucian ialah RM23.50 saja. Jadi, adakah ianya berbaloi?

Gambar paling atas itu gambar saya (kiri) dan rakan saya, Mohd Nizam, (kanan) yang sama-sama memenangi peraduan percutian anjuran Mentos ke Pulau Tioman ini.

7 comments:

  1. upah cuci pun lebh kurang harga gmbr ea.. tp xpela.. memori tu =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekarang ini kedai gambar sudah tidak buat cuci filem lagi, jadi kalau nak cuci kena bayar lebih. Hee, memori kenangan yang tidak ternilai.

      Delete
  2. cantiknya ikan-ikan ni,teringin nak snap gambo underwater macam ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pergilah snorkeling dan guna kamera underwater. Hee, memang pengalaman yang teruja.

      Delete
  3. saya pun tak tahu berbaloi ke tak sebab tak berpengalaman langsung... bila la ada peluang ni.. huhu

    ReplyDelete
  4. Woaaahhh cantik foto semua... Best best..

    ReplyDelete

Salam. Ini bukan blog langau. Sila komen secara berhemah.