Monday, 15 September 2014

PULAU BALI: DAY 3



ALHAMDULILLAH, semalam (Ahad) adalah hari ketiga saya bercuti di Bali kali ini.



Pagi-pagi selepas sarapan, saya telah pergi ke pusat beli belah Krisna yang popular itu. Selepas membeli belah (baca shopping) baju t-shirt, dan oleh-oleh sedikit, saya ke Tanah Lot dan Pura Batu Bolong. Tiba di Pura Tanah Lot air sudah pasang dan kasut saya tiba-tiba basah kerana ombak laut yang kuat yang memaksa saya membeli selipar jepun yang ada dijual di situ. Di Tanah Lot juga saya makan tengahari di restoran.

Seterusnya dari Tanah Lot, saya terus ke Pura Uluwatu dimana terdapat monyet-monyet yang liar, ganas dan licik. Sangkaan saya pada mulanya bahawa tarian Kecak akan diadakan di panggung amphiteater Uluwatu, tetapi sebenarnya tarian tersebut akan dapat saya lihat di GWK (Garuda Wisnu Kencana) yang agak berlainan sedikit corak tarian dan jalan ceritanya.



































3 comments:

  1. ehh kebetulan adik pun tengah bercuti kat sana...

    ni kampeni trip ke? meriah Nye...

    ReplyDelete
  2. SubhanaaAllah cantiknya gambar dekat laut tu..

    ReplyDelete
  3. best gak kan kalo dapat gi Bali... hurm..bila la agaknya yea...

    ReplyDelete

Salam. Ini bukan blog langau. Sila komen secara berhemah.