Sunday, 21 September 2014

KWSP, HASIL, PETRONAS, SHELL



PAGI HARI Ahad saya sudah tiba di bangunan KWSP Jalan Air Molek. Pintu kaunter dibuka pukul 8.15 pagi selepas doa selamat. Selepas itu saya berlarian ke bangunan Hasil pula di Tampoi.

Dalam perjalanan pulang saya singgah di Stesen minyak Petronas Taman Megah Ria semata-mata hendak bertanya tentang hadiah payung yang terhad itu. Tetapi seperti yang saya sangka kedai mesra itu tiada stok juga. Jadi saya terus ke stesen minyak Shell bersebelahan dan mengisi minyak dan seterusnya mengisi borang peraduan yang bernilai RM40K itu.

Nota lalat. Didalam kedai Select Shell itu saya telah bertanya juga kalau-kalau ada menjual pen bulat (baca ballpoin pen) tetapi tiada kata gadis penjual di kaunter itu. Dan saya tertarik dengan baju uniform Shell warna merah yang dipakai oleh gadis itu dan bertanya juga kalau-kalau ada dijual tetapi mereka tidak menjual baju uniform berlogo Ferrari itu juga. Saya berseloroh kata hendak membeli baju yang sedang dipakainya sambil beliau menjawab, 'kalau RM1 ribu bolehlah wak'. Saya menjawab, 'tu harga sekali dengan orangnya keew?' Saya tiba-tiba melihat wajah gadis itu merah padam dan saya pun memohon maaf sebab saya bergurau saja. Saya kemudian berlalu dan senyum saja dan dia pun membalas senyuman saya.

1 comment:

Salam. Ini bukan blog langau. Sila komen secara berhemah.