Friday, 12 July 2013

FLEXIBLE HOURS, FLEXIBLE CABLE TRAY



HARI ini saya hendak bercerita berkenaan pejabat saya. Sudah setahun syarikat tempat saya bekerja menggunakan waktu pejabat yg boleh berubah-ubah. Contohnya, kalau saya masuk pejabat pukul 7.07 pagi, saya boleh balik pukul 4.22 petang. Kalau saya masuk pejabat pukul 8.55 pagi, saya boleh balik pukul 6.10 petang. Begitulah setahun lamanya.

Tetapi secara tiba-tiba semalam satu hari sebelum hari puasa, pihak pengurusan telah mengeluarkan memo menyatakan waktu pejabat sudah ditetapkan. Masuk pukul 8.15pagi, hanya boleh balik pukul 5.00 petang, kecuali hari Jumaat boleh balik pukul 4.15 petang pula. Terimakasih kerana kembali ke zaman batu.

Nota lalat. Hari ini saya terpaksa membantu rakan sekerja yg memohon membuat katalog pinggan kabel (cable tray catalog) dari Jabatan Elektrik supaya boleh diubah-ubah saiz panjangnya.

No comments:

Post a Comment

Salam. Ini bukan blog langau. Sila komen secara berhemah.