Sunday, 9 June 2013

SANDAKAN DAY ONE



INI adalah aktiviti semasa saya berada di Sandakan, Sabah secara ringkas dan singkat selama dua hari satu malam sahaja.

Saya tiba di Lapangan Terbang Sandakan pukul 9.30 pagi dan terus menyewa kereta. Saya sewa kereta Myvi Auto yg berharga RM200 untuk sehari setengah.

Dari lapangan terbang saya terus ke Sepilok untuk melawat orang utan. Tetapi bila saya sampai saya dikejutkan kerana tiket masuk ditutup sehingga pukul 2 petang. Saya terus ke pekan Sibuga Jaya untuk makan tengahari di KFC. Selepas itu saya bersolat jamak dan qasar di Masjid Pangiran Galpan di Jalan Labuk. Usai solat saya kembali memandu ke pusat pemeliharan orang utan sepilok.

Selepas melihat sendiri sesi makan orang utan, dari Sepilok saya terus pulang ke bandar Sandakan dan memeriksa masuk ke hotel.

Petang itu, usai mandi saya berjalan keluar dan mencari tempat2 menarik untuk menangkap gambar di Kampung Air Sim Sim dan Kampung Bokara. Pada masa itu, hari sudahpun petang, mendung dan hujan pun turun.

Sebelah malam saya tidak kemana-mana.

[+ Sandakan Day Two ]

Nota lalat. Mungkin dilain hari jika saya datang ke Sandakan Sabah, saya berminat untuk menjejaki Warisan Jepun itu.

No comments:

Post a Comment

Salam. Ini bukan blog langau. Sila komen secara berhemah.