Saturday, 1 June 2013

LOST MY CREDIT CARD



Semalam semasa saya ingin mengeluarkan wang dari mesin ATM di TBS, bila saya buka dompet wang saya dapati kehilangan kad kredit Mastercard. Saya agak panik.

Bila saya hubungi pihak bank dan melaporkan kehilangan kad kredit itu pihak bank pun serta merta membatalkan kad kredit tersebut. Dan mereka akan menghantar kad kredit yg baru di ibu pejabat di Jalan Yap Kwan Seng berhadapan bangunan KLCC Menara Berkembar Petronas. Saya diberitahu ada 2 transaksi di stesen minyak Caltex yg sama yg dibuat oleh orang lain selepas kali terakhir saya menggunakannya.

Saya dinasihatkan oleh pihak bank untuk membuat laporan polis berkenaan insiden kehilangan kad kredit itu.

Bila turun dari bas ekspres yg saya naiki, saya terus meluru ke Balai Polis Larkin dan membuat laporan polis dan sempat bercakap dengan pegawai inspektor di Ampang yg akan menyiasat kes saya ini. Namun pegawai Inspektor N (bukan nama sebenar) mula hendak bercuti esok sempena cuti sekolah yg panjang. Walaupun begitu, beliau bersemangat untuk mengambil kes saya sebaik sahaja dia kembali dari bercuti 2 minggu lagi.

Memang nasib saya kurang baik sejak kebelakangan ini.

No comments:

Post a Comment

Salam. Ini bukan blog langau. Sila komen secara berhemah.