Sunday, 30 June 2013

LEBIHAN BAGASI



PAGI tadi saya sudah menghantar anak dara saya ke terminal tambang murah untuk pulang kekolejnya di Pasir Mas. Olehkerana bagasi yg terlebih berat, maka saya suruh beliau mengurangkan pakaian yg hendak dibawa dan menukar bagasi besar kepada beg pikul saya pula. Saya berkeras tidak mahu membayar wang lebihan berat itu kerana baru semalam saya telahpun membayar bagasi lebihan abang beliau yg pulang dari Kota Samarahan sebanyak RM@00 walaupun saya telah memesan sebanyak 30kg.

Kapal pesawat anak dara saya itu berlepas jam 10.40am dan telah tiba dengan selamat di asrama kolej jam 1.40petang.

Nota lalat. Begitu juga kisahnya dengan isteri saya yg tiba-tiba terpaksa terbang pulang ke rumah panjang. Saya sudah pesan 15kg untuk bagasi beliau, kemudian beliau hanya mahu bawa beg sandang untuk dibawa masuk ke kabin pesawat. Selepas saya memberitahu bahawa saya telah membayar bagasi, baru beliau letakkan beg sandang dalam pemeriksaan.

No comments:

Post a Comment

Salam. Ini bukan blog langau. Sila komen secara berhemah.