Friday, 7 June 2013

CURRENT LEAKAGE




Sudah 2 minggu kereta cikputih saya berada di bengkel baiki kereta di Greenwood Gombak itu. Masalah kereta tidak boleh dimulakan bila ditinggal lama. Padahal bateri baru saja saya beli tidak sampai seminggu. 

Mula2 kawan saya beritahu berkemungkinan disebabkan alternator rosak. Tapi pomen menafikannya.  Mula-mula diperiksa tempat duduk elektroniknya. Dan pomen sudah buka semua wiring dalam kereta saya, dari radio, panel dashboard, ignition starter, SAM dll. Tapi masih tidak berjaya mencari punca masalah itu.

Petang tadi pomen bengkel itu beritahu bahawa kebocoran kuasa elektrik disebabkan oleh alternator dan radio juga. Saya sudah suruh pomen tukar saja dengan yg baru.

[+ mybenz | mysatisfaction - w203 ]

Nota lalat. Kos pembaikan kali ini ialah RM!@00.

No comments:

Post a Comment

Salam. Ini bukan blog langau. Sila komen secara berhemah.