Thursday, 20 June 2013

API BUKAN FIRE



Hari ini saya dikejutkan sedikit dengan perkataan API.

API 1 - yg dimaksudkan ialah kadar pencemaran udara jerebu, 'Air Pollution Index' di Masai sudah mencecah 190.

API 2 - flange rating standard oleh 'American Petroleum Institute' untuk flange istimewa dalam pdms. PDMS designer saya sudah suruh buatkan flange istimewa tapi piping spec pun belum siap lagi.

API 3 - di Tanjung Jara, Dungun pula ketika saya bertanya arah mencari pantai batu ketika matahari terbit, saya telah bertanya pada dua orang pakcik yg sedang bersarapan di warung. Saya juga agak terpinga-pinga pada mulanya bila salah seorang pakcik itu menyebut simpang api, yg sebenarnya dia maksudkan ialah simpang yg ada lampu isyarat.

Nota lalat. Terma teknikal yg boleh diabaikan.

No comments:

Post a Comment

Salam. Ini bukan blog langau. Sila komen secara berhemah.