Tuesday, 28 May 2013

MASAI BUS TERMINAL



Minggu ini saya menaiki bas ekspres dari Masai.

Bertolak pukul 11.17malam di Terminal Bas Teksi dan Arked Masai.

Sebenarnya sudah lama saya tidak menaiki bas ekspres. Keadaan suhu dalam kabin bas memanglah sejuk. Teramat sejuk. Tapi saya sudahpun memakai baju jeket luaran. Cuma kalau saya bawa selimut untuk tutup bahagian kaki mungkin lebih mengurangkan rasa kesejukan tersebut.

Oleh kerana keletihan, saya tertidur semasa bas itu baru saja keluar dari terminal. Tetapi terjaga juga bila tiba di stesen bas Taman Tun Aminah sehinggalah bas mengambil dan menambah penumpang seterusnya di tepi jalan Skudai.

Saya terlena kembali bila bas mula memasuki lebuhraya PLUS. Dan saya hanya tersedar bila bas tiba di simpang keluar Bangi.

Alhamdulillah. Seperti yg saya jangkakan, bas ekspres itu tiba di Terminal Bersepadu Selatan Bandar Tasik Selatan lebih kurang pada pukul 3.17pagi.

Itulah saja pengalaman serba sedikit saya menaiki bas ekspres.

No comments:

Post a Comment

Salam. Ini bukan blog langau. Sila komen secara berhemah.