Thursday, 30 May 2013

I AM NOT LEFTHANDED



Sejak saya membeli komputer riba Asus itu, bila saya guna perisian Photoshop CS3 mesti berlanggar. Lepas itu, mesti muka Google Chrome saya juga berlanggar. Sudah pelbagai cara saya perlakukan. Sudah mencari penyelesaian dalam Google Search, begitu pun masalah yg serupa juga berlaku.  Jiwa saya makin tidak keruan.

Minggu lepas saya sudah pergunakan baucer Kip Home Mart yg saya menang peraduan mini Mencari Harta Karun bulan lepas. Adalah dapat RM170 tapi yg RM20 tidak boleh digunakan sebab sudah habis tempoh.

Jadi dengan baki baucer RM150 itu saya belikan tetikus Microsoft, pendrive Kingston 8GB (2 nos), dan kad memori untuk kamera DSLR saya 8GB.  Dan tambahan saya beli pendengar suara di kepala. Dan saya tambah duit RM6 untuk kesemua barang-barang yg saya beli dikedai komputer itu.

Dengan menukar tetikus Microsoft (tanpa kabel), dan simpan tetikus yg lama, masalah perisian Photoshop dan Google Chrome saya tidak berlanggar lagi. Wah! Saya sungguh gembira. Updated lagi. Tapi kegembiraan saya bukanlah lama. Sekarang masalah kelanggaran photoshop dan google chrome juga sentiasa bermula setiap kali dan ketika. Aduhai.

Nota lalat. Gambar diatas sebenarnya saya ambil dengan menggunakan tangan kanan. Sebagai seorang lelaki yg bukan kidal amat sukar memetik butang kamera menggunakan jari tangan kiri. Jadi, saya petik dengan jari kanan dan selepas dimuat-turun, gambar diatas sebenarnya saya terbalikkan secara menegak.

No comments:

Post a Comment

Salam. Ini bukan blog langau. Sila komen secara berhemah.